11 póz modellfotózáshoz
Bemutatunk 11 pózt a könyvből, felhívva a figyelmet a pózok nehézségeire.

Klasszikus kontraposzt póz. Bármilyen alakú modellel használható. A csípő és a váll fordításával mind a csípő, mind a mell kiemelhető, a modell nőiessége hangsúlyozható.
Sokféle változata alakítható ki a kezek helyzetének változtatásával.

Az egyik legegyszerűbb támaszkód póz. A behajlított térd a comb és csípő kecsességét emeli ki.
Figyelni kell a modell támaszkodó kezére, hogy a könyöke ne legyen feszes, mert az a fényképen visszafelé hajló látványt kelthet.

Az úgynevezett viszanéző pózok egyike. A vádli szép formájáról magassarkú cipővel vagy annak hiányában lábujjhegyen állással tudunk gondoskodni. A szép fenék-hát görbület kialakításához a modell nem egyenesen, hanem ketesztbe lép. Továbbá fontos, hogy a hátát húzza ki, vállait ne görbítse be. Gyakran előfordul, hogy akaratlanul is ilyenkor felfelé húzza a hölgy a vállát, ezzel kitakarván az arca egy részét. Erre a fotósnak kell felhívni a figyelmét.

A nehezebb pózok egyike, amikor a modellnek nem csak a lábának, fenekének, hátának formájára, tartására kell ügyelnie, hanem a fejének és a kezének, illetve a kezében lévő kellékek (pl: nyaklánc) ívére is.
Mint az előző póznál, itt is szintén érdemes magassarkú cipőt adni a modell lábára.
A csípő és a váll megfelelő fordításával minden alak típushoz használható beállítás.

A sokak által ismert, szexi támaszkodó póz. Azért, hogy szép legyen, figyelni kell a súlyt tartó lábra és a támaszkodó kézre, nehogy megtörjenek. Megőrizendő a modell fenekének kerek formáját, a kép készítésekor a modell a fotóstól távolabb lévő fenék felén támaszkodjon a falhoz.

A glamour fotózások kedvenc póza, amikor a modell fehérneműben ül, és a harisnyakötőjét igazítja. Érdemes itt is figyelni a vádli alakjára a lábfej spiccelésével. Kérjük meg a modellt, hogy hátát, vállát húzza ki megakadályozandó, hogy összegörnyedt, begubózódott hatása legyen a képnek.

A modell lábfejei befelé forduljanak, a nőies mozdulat kialakításnak érdekében.

Továbbá, ha a modell nem puha széken, hanem kemény felületen ül, a kép készítésekor a fenekét emelje el a felülettől, hogy megőrizhessük kerek formáját.

A modell lábfejei érjenek össze, esetleg keresztezzék egymást.
A fenekét kicsit hátra, a csípőjét kicsit balrara tolja ki, ezzel létrehozva a szép testformát.
Erősebb vállú modell esetén a vállát enyhén fordítsa jobbra a kamerától.
A jobb kezét kicsit behajlítva tegye a combjára, a könyökét nem kinyújtva de nem is túlságosan behajlítva.
Az ujjai legyenek párhuzamosak a combjával.
A bal könyökét az elérendő hangulat függvényében közelíthetjük vagy távolíthatjuk a modell fejétől.
Szintén a fények és kellékek kelltette hangulattól függően a modell nézhet a kamerába vagy bal oldalra ki a képből, enyhén biccentett fejjel.

A támaszkodó könyök megtörését a jobb kezével eltakarhatjuk.
Mint az ülő pózoknál általában, itt is figyelni kell a modell combjának, fenekének nyomódására.
